FAQ

FAQ

(Scroll down for English FAQ)

 

Försäljning och leverans

 

Hur påverkar corona och covid-19 era leveranser?

Inom Sverige fungarar DHL normalt än så länge, vissa ombud kanske kan stänga / är stängda, i såfall kommer paketet till ett annat i närheten av dig. Vi får uppdaterad information från DHL regelbundet.
PostNord har gåttt ut med information att det kan vara förseningar i leveranser av brev / skrymmande brev.

Vi har för närvarande stängt webbutiken för köp för kunder utanför Sverige då leveranser kan bli väldigt försenade eller paket bli liggande hos stängda ombud.

 

Skickar ni till Norge

Nej

 

ORDER

 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Kontrollera först så den inte hamnat i papperskorgen / skräpfiltret.
Kontakta oss annars snarats via mail med samma mailadress du skrev när du gjorde din order.
Vi skickar vi den på nytt via mail så du kan kontrollera så mailadressen stämmer.

 

Har ni skickat min order?

När din order är packad och på väg till dig skickar vi mail med kvitto, samt mail med sändningsummer när frakten är bokad. Eller om det är små varor som kommer direkt i brevlådan så skickar vi mail när vi postat.

 

När skickas min order?

Har du betalat din order så skickas den iväg ca 3 - 7 dagar efter betalning. Leveranstid med fraktbolaget tillkommer.
Ordrar med växtstöd ( som oftast tillverkas på beställning) och växter kan ha längre leveranstid.
Vid varje produkt står ungefärlig leveranstid. dvs från att du betalat din ordet tills den är packad och skickad. Leveranstid med fraktbolaget tillkommer sedan då det varierar väldigt beroende på var i landet du bor.

 

Jag har glömt att beställa en vara, kan jag lägga till varor till min beställning?

Vill du beställa ytterliggare produkter så får du göra en ny order på detta. Vi har tyvärr inte tid och möjlighet att lägga till eller ta bort varor från en order.

 

Rabattkod

Jag har glömt att lägga in min rabattkod, kan jag lägga in den i efterhand?

Nej, den måste läggas in i kassan i samband med din order och kan inte läggas in i efterhand.

 

Min rabattkod fungerar inte

Kontrollera så du har angett korrekt kod och så den fortfarande gäller.
Kontrollera även så du har kommit upp i summan av produkter för att kunna aktivera koden. observera att frakten är ej medräknad i minsta ordervärdet.

 

Avhämtning - butik - köp på plats

Har ni avhämtning?

Ja. Betala din order och välj avhämtning i kassan. Vi meddelar när din order är klar för avhämtning så bestämmer vi dag och tid som passar.

 

Kan jag handla varor på plats hos er?
Har ni fysisk butik?

Nej, vi har ingen fysisk butik och inget köp på plats. Alla ordrar sker genom webbutiken.

 

 

 

FAQ - English

 

How is the delivery of Parcels during corona / covid-19?

At the moment we have closed the webshop for customers outside sweden because it can be long time for freight. parcel can be stored because of closed pick up stores. and so on. We don´t sell and ship outside sweden untill it gets back to normal again.

 

Delivery and orders to different coutries

Do you send to country xxx?

I live in coutry xxx. How can I order from you?

Do you have phytosertificate for plants?

My coutry are not in the dropdown list in the checkout. How can I order from you?

We only sell within EU and to coutries that are inside EUs vat area. You can see the coutries in the terms. If your country are not in the dropdown list in the checkout - we dont sell and ship there.