FAQ

(Scroll down for English FAQ)

 

Försäljning och leverans

 

Till vilka länder skickar ni?

Vi skickar inom Sverige
Vi skickar till

Belgien / Belgium
Danmark / Denmark
Finland / Finland
Estland / Estonia
Tyskland / Germany
Holland / Nederlands
Polen / Poland
Lettland / Latvia
Litauen / Lithuania
Italien/ Italy
Bulgarien / Bulgaria
Ungern / Hungary

 

 

Skickar ni till Norge

Nej

 

ORDER

 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Kontrollera först så den inte hamnat i papperskorgen / skräpfiltret.
Kontakta oss annars snarats via mail med samma mailadress du skrev när du gjorde din order.
Vi skickar den på nytt via mail så du kan kontrollera så mailadressen stämmer och fungerar.
Orderbekräftelsen gäller som kvitto.

 

Har ni skickat min order?

När din order är packad och på väg till dig skickar vi mail med sändningsummer när frakten är bokad. Eller om det är små varor som kommer direkt i brevlådan så skickar vi mail när vi postat.

 

När skickas min order?

Har du betalat din order så skickas den iväg ca 3 - 10 dagar efter betalning. Leveranstid med fraktbolaget tillkommer.
Ordrar med växtstöd ( som oftast tillverkas på beställning) och växter kan ha längre leveranstid.
Vid varje produkt står ungefärlig leveranstid. dvs från att du betalat din ordet tills den är packad och skickad. Leveranstid med fraktbolaget tillkommer sedan då det varierar väldigt beroende på var i landet du bor.

 

Jag har glömt att beställa en vara, kan jag lägga till varor till min beställning?

Vill du beställa ytterliggare produkter så maila ditt kundnummer.
Maila även ordernummret på befintlig order som det ska samfraktas med.
Artikelnummer, namn på produkten samt antal du vill beställa.
Ytterligere fraktkostnad kan tillkomma.
Manuella ordrar har längre handläggningstid. 


Rabattkod

Jag har glömt att lägga in min rabattkod, kan jag lägga in den i efterhand?

Nej, den måste läggas in i kassan i samband med din order och kan inte läggas in i efterhand.

 

Min rabattkod fungerar inte

Kontrollera så du har angett korrekt kod och så den fortfarande gäller.
Kontrollera även så du har kommit upp i summan av produkter för att kunna aktivera koden. observera att frakten är ej medräknad i minsta ordervärdet.

 

Betalning

Vilka betalsätt har ni?

Swish - du anger ditt telefonnummer du ska swisha från och öppnar sedan swish appen där du godkänner köpet. Du har en begränsad tid på några minuter att godkänna köpet via swish.

Kort - Visa, Mastercard, Maestro- debit och kredit kort.

Faktura - AfterPay - 14 dagar. Fakturan skickas via mail i samband med leverans av din order.

 

Leverans

Hur skickas min vara?

Små försändleser med frö och små tillbehör skickas med posten och kommer direkt i din brevlåda.
Vid större mängd fröer skickas det spårbart med DHL till ombud.

Kan ni skicka mitt paket med posten så det kommer till brevlådan?

Nej, alla paket skickas språbart med DHL till ombud.

 

Avhämtning - butik - köp på plats

Har ni avhämtning?

Ja. Betala din order och välj avhämtning i kassan. Vi meddelar när din order är klar för avhämtning så bestämmer vi dag och tid som passar.
Om inte avhämtnings modulen syns i kassan kontakta oss innan köp med avhämtning  så aktiverar vi den.

 

Kan jag handla varor på plats hos er?
Har ni fysisk butik?

Nej, vi har ingen fysisk butik och inget köp på plats. Alla ordrar sker genom webbutiken.

 

 

 

FAQ - English

 

 

Delivery and orders to different coutries

Do you send to country xxx?

I live in coutry xxx. How can I order from you?

Do you have phytosertificate for plants?

My coutry are not in the dropdown list in the checkout. How can I order from you?

We only sell within EU and to coutries that are inside EUs vat area. You can see the coutries in the terms. If your country are not in the dropdown list in the checkout - we dont sell and ship there.

 

HOW TO USE THE CHECK_OUT
How do I change the country?
How can I add my adress manually?

nets checkout for EU costomers at Plantanica

 nets checkout wu costomers plantanica

 nets checkout for EU customers Plantanica